કિસ્ત -હફ્તા જલ્દી અદા કરને પર રકમ મેં રિઆયત કરના
⭕આજ કા સવાલ નં :: ૩૪૫૫⭕
🔵સવાલ🔵
ઝૈદ હફ્તે પર સામાન બેચને કા કારોબાર કરતા હૈ બેચને કે વક્ત ગાહક કે સાથ યે ભી તય કરતા હૈ કે અગર આપ ને હફ્તે વક્ત સે પહલે પુરે અદા કર દિએ તો મૈં ઇતની રકમ કમ લે લૂંગા , યાનિ વક્ત સે પહલે વસૂલી કી વજહ સે કસ્ટમર કો કર્ઝ મૈં ડિસ્કાઊન્ટ દિયા જાતા હૈ , ક્યા યે તરીકા શર’ઈ લિહાઝ સે ઠીક હૈ?
🔵જવાબ🔵
حامدا و مصلیا مسلما
વાઝેહ રહે કે કિસી ભી ચિઝ કી ખરીદ વ ફરોખ્ત ચાહે નકદ (કૅશ) કી સૂરત મેં હો યા હફ્તોં કી શકલ મેં ઉસમે ઇસ બાત કા લિહાઝ રખના જરૂરી હૈ કે જો રકમ મુઆમલા કરતે વક્ત મુતય્યન હો જાયે વહી રકમ વુસૂલ કી જાયેગી. કિસ્ત કી અદાયગી મેં તાખીર પર ઉસ મુતય્યન કરદા રકમ સે ઝિયાદા વુસૂલ કરને કી શર્ત લગાના યા કિસ્ત જલદ અદા કરને પર ઉસ સે કમ રકમ વુસૂલ કરને કી શર્ત લગાના દોનોં ન જાઇઝ હૈં.
લિહાઝા પૂછી ગયી સૂરત મેં મુઆમલા કરતે વક્ત યે શર્ત લગાના કે અગર આપ કિસ્ત જલદ અદા કર દોગે તો મેં ઇતની રકમ કી રિઆયત કર દૂંગા યે શર્ત જાઇઝ નહીં હૈ, હાઁ અગર મામલા કરતે વક્ત ઐસી કોઈ શર્ત નહીં લગાયી ગયી ઔર બાદ મેં બેચને વાલા ખુદ બગૈર કિસી શર્ત કે ઉસ રકમ મેં રિઆયત કરના ચાહે યા મુકમ્મલ રકમ મુઆફ કરના ચાહે તો કર સકતા હૈ.
و الله اعلم بالصواب
📗ફતવા નં: ૧૪૪૧૧૨૨૦૦૦૭૬
દારુલ ઇફ્તા : જામિયા ઉલૂમ ઇસ્લામિયાહ
અલ્લામા મુહમ્મદ યુસૂફ બિનૌરી ટાઊન
✍🏻 મુફ્તી ઇમરાન ઇસ્માઇલ મેમન હનફી
🕌 ઉસ્તાઝે દારુલ ઉલૂમ, રામપુર સુરત, ગુજરાત, ઇન્ડિયા
क़िस्त -हफ्ता जल्दी अदा करने पर रक़म में रिआयत करना
⭕आज का सवाल नो।३४५५⭕
🔵सवाल🔵
ज़ैद हफ्ते पर सामान बेचने का कारोबार करता है बेचने के वक़्त गाहक के साथ ये भी तय करता है के अगर आप ने हफ्ते वक़्त से पहले पुरे अदा कर दिए तो मैं इतनी रकम कम ले लूंगा , यानि वक़्त से पहले वसूली की वजह से कस्टमर को क़र्ज़ मैं डिस्काऊन्ट दिया जाता है , क्या ये तरीक़ा शर’ई लिहाज़ से ठीक है?
🔵जवाब🔵
حامدا و مصلیا مسلما
वाज़ेह रहे के किसी भी चिज़ की खरीद व फरोख्त चाहे नक़द (कॅश) की सूरत में हो या हफ़्तों की शकल में उसमे इस बात का लिहाज़ रखना ज़रूरी है के जो रकम मुआमला करते वक़्त मुतय्यन हो जाये वही रकम वुसूल की जायेगी. किस्त की अदायगी में ताख़ीर पर उस मुतय्यन करदा रकम से ज़ियादा वुसूल करने की शर्त लगाना या किस्त जलद अदा करने पर उस से कम रकम वुसूल करने की शर्त लगाना दोनों न जाइज़ हैं।
लिहाज़ा पूछी गयी सूरत में मुआमला करते वक़्त ये शर्त लगाना के अगर आप किस्त जलद अदा कर दोगे तो में इतनी रकम की रिआयत कर दूंगा ये शर्त जाइज़ नहीं है, हाँ अगर मामला करते वक़्त ऐसी कोई शर्त नहीं लगायी गयी और बाद में बेचने वाला खुद बगैर किसी शर्त के उस रकम में रिआयत करना चाहे या मुकम्मल रकम मुआफ करना चाहे तो कर सकता है।
و الله اعلم بالصواب
📗फ़तवा नो: १४४११२२०००७६
दारुल इफ्ता : जामिया उलूम इ इस्लामियाह
अल्लामा मुहम्मद युसूफ बिनौरी टाऊन
✍🏻 मुफ़्ती इमरान इस्माइल मेमन हनफी
🕌 उस्ताज़े दारुल उलूम, रामपुर सुरत, गुजरात, इन्डिया
قسط جلدی ادا کرنے پیر رقم میں رعایت کرنا
⭕ آج کا سوال نمبر ۳۴۵۵⭕
زید اقساط پر اشیاء بیچنے کا کاروبار کرتا ہے۔ بوقت بیع گاہک کے ساتھ یہ بھی طے کرتا ہے کہ اگر آپ نے وقت سے پہلے اپنی اقساط پورے ادا کردیے تو میں اتنی رقم کم لے لوں گا۔ یعنی بوجہ قبل از وقت وصولی کسٹمر کو قرضہ میں ریلیف دیا جاتا ہے۔ کیا یہ طریقہ شرعی لحاظ سے ٹھیک ہے؟
🔵 جواب 🔵
واضح رہے کہ کسی بھی چیز کی خرید و فروخت چاہے نقد کی صورت میں ہو یا قسطوں کی شکل میں اس میں اس بات کا لحاظ رکھنا ضروری ہے کہ جو رقم معاملہ کرتے وقت متعین ہوجائے وہی رقم وصول کی جائے گی۔قسط کی ادائیگی میں تاخیر پر اس متعین کردہ رقم سے زائد وصول کرنے کی شرط لگانا یا قسط جلدی ادا کرنے پر اس سے کم رقم وصول کرنے کی شرط لگانا،دونوں ناجائز ہیں۔
لہذا صورتِ مسئولہ میں معاملہ کرتے وقت یہ شرط لگانا کہ اگر آپ قسط جلدی ادا کر دوگے تو میں اتنی رقم کی رعایت کر دوں گا،یہ شرط جائز نہیں ہے۔ ہاں اگر معاملہ کرتے وقت ایسی کوئی شرط نہیں لگائی گئی اور بعد میں بیچنے والا خود بغیر کسی شرط کے اس رقم میں رعایت کر نا چاہے یا مکمل رقم معاف کرنا چاہے تو کر سکتا ہے۔فقط واللہ اعلم
Qist – Hafta Jaldi Ada Karne Par Raqam Me Riaayat Karna
⭕AAJ KA SAWAL No.3455⭕
🔵SAWAL🔵
Zaid hafte) par saman bechne ka karobar karta hai bechne ke waqt gahak ke sath ye bhi tay kart hai ke agar aap ne hafte waqt se pehle pure ada kar diye to main itni raqam kam le lunga , yani waqt se pahle wusuli ki wajah se costomer ko qarz main dicaunt Diya jata hai , kya ye tariqa shar’ee lihaz se thik hai?
🔵JAWAB🔵
حامدا و مصلیا مسلما
Wazeh rahe ke kisi bhi chiz ki kharid wa farokht chahe naqad (cash) ki surat mak ho ya hafton ki shakal me usme is baat ka lihaz rakhna zaruri hai ke Jo raqam muaamla karte waqt mutayyan ho jaye wahi raqam wusul ki jayegi , qist ki adayegi Mai takhir par us mataayyan karda raqam se ziyada wusul karne ki shart lagana ya qist jald ada karne par us se kam raqam wusul karne ki shart lagana donon na jaiz hain.
Lihaza puchhi gayi surat me muaamla karte waqt ye shart lagana ke agar aap qist jald ada kar doge to me itni raqam ki riaayat kardunga ye sharat jaiz nahi hai Han agar mamla karte waqt esi koi shart nahi lagayi gayi aur baad me bechne wala khud bagair kisi shart ke us raqam me riaayat karna chahe ya mukammal raqam muaaf karna chahe to kar sakta hai.
و الله اعلم بالصواب
📗FATWA NO: 144112200076
Darul ifta : jamiah Uloom e islamiyah allama Muhammad Yusuf binori tawn
✍🏻 Mufti Imran Ismail Memon Hanafi
🕌 Ustaze Darul Uloom,
Rampur Surat, Gujarat, India