કુરબાની કી ખાલ કા હુક્મ
૧. કુરબાની કી ખાલ અપને કામ મેં લા સકતે હૈં ? ખુદ રખ સકતે હૈં ?
૨. કુરબાની કે જાનવર કી ખાલ મસ્જિદ મદરસા મેં દે સકતે હૈં ?
૩. ઇમામ સાહબ ઔર મુઅઝ્ઝીન સાહબ કો ખાલ દે સકતે હૈં ?
🔵જવાબ🔵
حامدا و مصلیا و مسلما
૧. જી હા, કુરબાની કી ખાલ અપને ઇસ્તેમાલ મેં લા સકતે હૈં, કુરબાની કી ખાલ ભી ઉસકે ગોશ્ત કી તરહ પાક હૈ, ઔર અપને ઇસ્તેમાલ મેં ભી લા સકતે હૈ, ઉસ ખાલ કો નમક લગા કર ધૂપ મેં સુખા કર ઉસકા મુસલ્લા, ડૉરમેટ, વાટર બેગ, કોટ, વગેરહ બનાકર ઇસ્તેમાલ કર સકતે હૈ.
ઐસા ના કરના હો તો ગોશ્ત કી તરહ કિસી કો ભી દે સકતે હૈ.
અગર બેચ દેં તો ફિર ઇસકી કિંમત ગરીબ કો દેના લાઝમી હોતી હૈ.
📚કિતાબુલ મસાઇલ ૨/૨૫૦
૨. જાનવર કી ખાલ જબ તક બેચે નહીં તબ તક વહ ગોશ્ત કી તરહ હૈ, ઔર ઉસી કે હુક્મ હૈ, યાની આપ જિસ તરહ ગોશ્ત કિસી કો ભી દે સકતે હૈં ઉસી તરહ ખાલ ભી દે સકતે હૈં. (ફિર જિસકો ખાલ દે દી વહ ચાહે તો બેચ સકતા હૈ) અલબત્તા અગર પૈસો સે બેચ દેં તો ફિર વહ ઝકાત કી તરહ હો જાતી હૈ, યાની અબ ઉસકો ગરીબ મુસ્તહિક લોગોં કો માલિક બના કર દેના ઝરૂરી હૈ.
મસ્જિદ મેં ખાલ નહીં દે સકતે ક્યોં કે ઉસમે કોઈ માલિક નહીં બન રહા હૈ.
ઔર મદરસા મેં દેના જાઇઝ બલ્કિ અફઝલ હૈ કે વહ ખાલ બેચકર ઉસકે પૈસે મદરસા મેં પઢને વાલે બચ્ચોં પર ખર્ચ કિયે જાતે હૈં (ઉસકા સવાબ આપ કો ભી મિલેગા) ઇસી તરહ દૂસરી કોઈ તંઝીમ જમાત કો દેને કા યહી હુક્મ હૈ કે અગર વહ બેચ કર ગરીબો કો પૈસે માલિક બના કર દેતે હૈં તો ઉનકો દે સકતે હૈં, વરના નહીં.
📚 મુસ્તફાદ અઝ આપ કે મસાઇલ ઔર ઉન કા હલ ૫/૪૬૬
૩.
ઇમામ મુઅઝ્ઝીન વગૈરા હઝરાત કો ઉનકી તનખાહ મેં ખાલ નહીં દે સકતે, ઉન કી તનખાહ ઔર ઉજરત અલગ સે હૈ, ઐસે હી ખુશી સે હદયે મે દે રહે હૈં તો દે સકતે હૈં.
(ઔર વહ હઝરાત બેચ કર ઉસકે પૈસે ઇસ્તેમાલ કર સકતે હૈં)
📚 મુસ્તફાદ અઝ આપ કે મસાઇલ ઔર ઉન કા હલ ૫/૪૬૬
و الله اعلم بالصواب
✍🏻મુફતી ઇમરાન ઇસ્માઇલ મેમન
🕌ઉસ્તાઝે દારુલ ઉલૂમ રામપુરા, સૂરત, ગુજરાત, ઇંડિયા.
क़ुरबानी की खाल का हुक्म
१.
क़ुरबानी की खाल अपने काम में ला सकते हैं ? खुद रख सकते हैं ?
२.
क़ुरबानी के जानवर की खाल मस्जिद मदरसा में दे सकते हैं ?
३.
इमाम साहब और मुअज़्ज़िन साहब को खाल दे सकते हैं ?
🔵जवाब🔵
حامدا و مصلیا و مسلما
१.
जी हा, क़ुरबानी की खाल अपने इस्तेमाल में ला सकते हैं, कुरबानी की खाल भी उसके गोश्त की तरह पाक है, और अपने इस्तेमाल में भी ला सकते है, उस खाल को नमक लगा कर धूप में सुखा कर उसका मुसल्ला, डॉरमेट, वाटर बेग, कोट, वगेरह बनाकर इस्तेमाल कर सकते है।
ऐसा ना करना हो तो गोश्त की तरह किसी को भी दे सकते है।
अगर बेच दें तो फिर इसकी क़ीमत गरीब को देना लाज़िम होती है.
📚किताबुल मसाइल २/२५०
२.
जानवर की खाल जब तक बेचे नहीं तब तक वह गोश्त की तरह है, और उसी के हुक्म है, यानी आप जिस तरह गोश्त किसी को भी दे सकते हैं उसी तरह खाल भी दे सकते हैं. (फिर जिसको खाल दे दी वह चाहे तो बेच सकता है) अलबत्ता अगर पैसो से बेच दें तो फिर वह ज़कात की तरह हो जाती है, यानी अब उसको गरीब मुस्तहिक़ लोगो को मालिक बना कर देना ज़रूरी है।
मस्जिद में खाल नहीं दे सकते क्यों के उसमे कोई मालिक नहीं बन रहा है।
और मदरसा में देना जाइज़ बल्कि अफ़ज़ल है के वह खाल बेचकर उसके पैसे मदरसा में पढ़ने वाले बच्चों पर खर्च किये जाते हैं (उसका सवाब आप को भी मिलेगा) इसी तरह दूसरी कोई तंज़ीम जमात को देने का यही हुक्म है के अगर वह बेच कर गरीबो को पैसे मालिक बना कर देते हैं तो उनको दे सकते हैं, वरना नहीं।
📚मुस्तफ़द अज़ आप के मसाइल और उन का हल ५/४६६
३.
इमाम मुअज़्ज़िन वगेरा हज़रात को उनकी तनखाह में खाल नहीं दे सकते, उन की तनखाह और उजरत अलग से है, ऐसे ही ख़ुशी से दे रहे हैं तो दे सकते हैं. (और वह हज़रात बेच कर उसके पैसे इस्तेमाल कर सकते हैं)
📚मुस्तफ़द अज़ आप के मसाइल और उन का हल ५/४६६
و الله اعلم بالصواب
✍🏻मुफ़्ती इमरान इस्माइल मेमन
🕌उस्ताज़े दारुल उलूम रामपुरा, सूरत, गुजरात, इंडिया.
قربانی کی کھال کا حکم
قربانی کی کھال اپنے کام میں لا سکتے ہیں؟
2⃣ قربانی کی کھال مسجد یا مدرسہ میں دے سکتے ہیں؟
3⃣ قربانی کی کھال امام یا مؤذن کو دے سکتے ہیں؟
🔵 جواب 🔵
حامداومصلیاومسلما
1⃣ جی ہاں قربانی کی کھال اپنے استعمال میں لا سکتے ہیں وہ گوشت کی طرح پاک ہے۔ اُس کھال کو نمک لگاکر دھوپ میں سکھا کر اُس کے اوپر کی چمڑی نکالاکر اُس کا مصلی،ڈور مٹ،ووٹر بیگ،کوٹ،وغیرہ بناکر استعمال کر سکتے ہے۔
ایسا نہ کرنا ہو تو گوشت کی طرح کسی کو بھی دی سکتے ہے
البتہ اگر بیچ دی تو اسکی قیمت غریب کو صدقہ کرنا لازم ہوگا
📗 کتاب المسائل ۲/۲۵۰
2⃣ قربانی کی کھال جب تک. نہ بیچے تب تک گوشت کی طرح ہے اور اسی کے حکم میں ہے یعنی جسطرح گوشت کسی کو بھی دے سکتے ہیں اسی طرح کھال بھی کسی کو بھی دے سکتے ہیں پھر جسکو دی ہے وہ چاہے استعمال کرے چاہے بیچ دے اس کے لیے جائز ہے
البتہ جسنے قربانی کی اسکے جانور کی کھال اگر اس نے بیچ دی تو اسکی قیمت زکوة کی طرح کسی مستحق کو صدقہ کرنا لازم ہوگا
مسجد میں کھال نہیں دے سکتے اسلئے کہ مسجد میں کوئی مالک نہیں بن رہا ہے
جبکہ مدرسہ میں دینا جائز ہے کیونکہ وہاں کھال کو بیچ کر مدرسے میں پڑھنے والے ضرورت مند بچوں پر خرچ کیا جاتا ہے اسی طرح کسی رفاہی تنظیم یا جماعت کو اگر وہ کھال بیچ کر اسکی رقم کتابیں یا کپڑے یا مکان وغیرہ مالک بنا کر دیتے ہیں تو انکو بھی دے سکتے ہیں
….. اگر کوئی ادارہ غریبوں کو مالک بنا کر نہیں دیتا بلکہ اس رقم کو جماعت کے کاموں میں استعمال کرتا ہے یا لوگوں کو بطور قرض یا عاریتا استعمال کے لئے دیتا ہے تو ایسے ادارے کو نہیں دینا چاہیے
نوٹ.. کھال بیچ کر اسکی رقم جتنا جلد ہو سکے اسکے حق دار تک پہنچا دینا چاہیے بلا شرعی وجہ کے تاخیر کرنا کراہت سے خالی نہیں ہے
📗 مستفاد از آپ کے مسائل اور انکا حل ۵/۴۶۶
📙 فتاوی رحیمیہ کراچی ۱۰/۴۲
3⃣ امام یا مؤذن کو وغیرہ حضرات کو انکی تنخواہ میں کھال نہیں دے سکتے
ھدیہ کے طور پر دے سکتے ہیں
📒 مستفاد از آپ کے مسائل اور انکا حل ۵/۴۶۶
واللہ اعلم بالصواب
✍🏻 مفتی عمران اسماعیل میمن حنفی
🕌 استاذ دار العلوم رام پورا سورت گجرات ھند
Qurbani Ki Khaal Ka Hukm Aur Istemal
1⃣Qurbani ki khal apne kaam me laa sakte hen ?
khud rakh sakte hen ?
2⃣Qurbani ke janwar ki khal masjid, madrase me de sakte hen ?
3⃣Imam sahab aur muazzin sahab ko khal de sakte hain ?
🔵Jawab🔵
1⃣Jee haan, Qurbani ki khal apne istemal me la sakte hain,
Qurbani ki khal bhi us ke gosht ki tarah paak hai, aur apne istemal me bhi laa sakte hain, us khal ko namak laga kar dhoop me sukha kar us ka musalla, doormate, water bag, coat wagairah bana kar istemal kar sakte hain.
Aisa na karna ho to gosht ki tarah kisi ko bhi de sakte hain, us ko dafan kar ke zayea na karen.
Agar bech den to phir us ki qeemat gareeb ko dena lazim hoti he.
📚Kitabul masail 2/250
2⃣
Janwar ki khal jab tak beche nahi tab tak wo gosht ki tarah hai aur usi ke hukm me hai, yani aap jis tarah gosht kisi ko bhi de sakte hain usee tarah khal bhi de sakte hain. (phir jis ko khal de di wo chahe to bech sakta hai) Albatta agar paison se bech den to phir wo zakat ki tarah ho jati he. yani ab us ko gareeb mustahiq logo ko malik bana kar dena zarooee he. Masjid me khal nahi de sakte kyun ke us me koi malik nahi ban raha hai aur madrase me dena jaaiz balke afzal hai, kyun ke wo khaal bechkar us ke paise madrase me padhne wale mustahiq bachon per kharch kiye jate hen (jis ka sawab aap ko bhi milega) Isi tarah dusri koi tanzim, jamaat ko dene ka yahi hukm hai ke agar wo bech kar gareebon ko paise malik bana kar dete hen to un ko de sakte hen, Warna nahi.
📚Mustafaad az, aap ke masail aur un ka hal 5/466
3⃣Imam, muazzin, wagerah hazraat ko un ki tankhah me khaal nahi de sakte, Un ki tankhah aur ujrat alag se hai aise hi khushi se hadye me de rahe hen to de sakte hen. (Aur wo hazraat bech ke us ke paise khud istemal kar sakte hen)
📚Mustafaad az aap ke masail our un ka hal 5/466
و الله اعلم بالصواب
✍🏻 Mufti Imran Ismail Memon Hanafi
🕌 Ustaze Darul Uloom,
Rampura, Surat, Gujarat, India