તબ્લીગ કે શરાઇત વ આદાબ
⭕આજ કા સવાલ નં – ૩૨૧૮⭕
આજ કલ બાઝ લોગ તબ્લીગ કરને મેં ઉસ શરાઇત ઔર આદાબ કા લિહાઝ નહીં કરતે હૈ ઇસલિએ બાઝ મર્તબા ફાયદા કે બજાયે નુક્સાન હોતા હૈ ઔર સવાબ કે બજાયે ગુનાહ હોતા હૈ.
જવાબ
حامدا و مصلیا مسلما
તબ્લીગ કે આદાબ વ્ શરાઇત
અમ્ર બિલ મા’રુફ-અચ્છાઈ કી તબ્લીગ કા હુકમ અલલ-ઇતલાક-આમ નહીં હે, બલ્કિ ઉસકે લિએ જવાબિત ( વ કાઇદે ) ઔર તરીકે મુકર્રર હે, એક કિસ્મ,ઉસુલ કી તબ્લીગ કરના હે, ઉસકે અલગ આદાબ હે, દૂસરી ફુરૂઆ-મસાઇલ કી તબ્લીગ હે, ઉસકે અલગ આદાબ હે.
(ઔર વો યે હે કે )
(૧) ઉસ કામ કે મુતાલ્લિક ( જિસકી તબ્લીગ કરની હો ) શરીઅત કા પૂરા હુકમ માલુમ હો.
(૨) અમ્ર બિલ મારૂફ કી અવ્વલ શર્ત ઇખલાસ હે, કે સિર્ફ અલ્લાહ કી રજા કે લિએ નસીહત કરે, અપને નફ્સ કો ખુશ કરને કે લિએ નસીહત ન કરે, ઔર ઉસકા મે’યાર યે હે કે એ’ન નસીહત કે વક્ત ભી યે શખ્સ મુખાતબ કો અપને સે અફઝ્લ સમજે.
(૩) દુસરોં કી નસીહત કે લિએ શફક્ત-હમદર્દી ભી શર્ત હે.
(૪) તબ્લીग़ કે વક્ત ખુદ નફ્સે તબ્લીગ કો મતલૂબ-મકસદ સમજે, ફાઈદા હોને ઔર નતીજે કો મકસૂદ ન સમજે, કે વો ગૈર ઇખ્તિયારી હે.
(૫) વાઅઝ -બયાન મેં કિસી કા નામ લેકર ન હોના ચાહિયે, બલ્કિ ખિતાબ-સુનના આમ હોના ચાહિયે.
(૬) વાઅઝ -બયાન કરનેવાલે ( કે લિએ મુનાસિબ હે કે ) મહજ તબ્લીગ કે લિએ હો, કે અહકામ કી તબ્લીગ કરે ઔર ઉસકો હદિયા લેને સે બિલકુલ મના કર દિયા જાએ, જબ વાઅઝ બે ગર્ઝ હોગા ઉસકા મુખાતબ પર બડા અસર પડેગા.
📗મહમૂદુલ ઐહસાન સફા ૨૩૯
و الله اعلم بالصواب
✍🏻મુફ્તી ઇમરાન ઇસ્માઇલ મેમન
🕌ઉસ્તાઝે દારુલ ઉલૂમ રામપુરા, સૂરત, ગુજરાત, ઇંડિયા.
तब्लीग के शराइत व आदाब
⭕आज का सवाल नं।३२१८⭕
आज कल बाज़ लोग तब्लीग करने में उस शराइत और आदाब का लिहाज़ नहीं करते है इसलिए बाज़ मर्तबा फ़ायदा के बजाये नुक़्सान होता है और सवाब के बजाये गुनाह होता है।
जवाब
حامدا و مصلیا مسلما
तब्लीग़ के आदाब व् शराइत
अम्र बिल मा’रुफ-अच्छाई की तब्लीग का हुकम अलल-इतलाक़-आम नहीं हे, बल्कि उसके लिए ज़वाबित ( व क़ाइदे ) और तरीक़े मुक़र्रर हे, एक क़िस्म,उसुल की तब्लीग़ करना हे, उसके अलग आदाब हे, दूसरी फुरूआ-मसाइल की तब्लीग़ हे, उसके अलग आदाब हे ।
(और वो ये हे के )
(१) उस काम के मुताल्लिक़ ( जिसकी तब्लीग़ करनी हो ) शरीअत का पूरा हुकम मालुम हो।
(२) अम्र बिल मारूफ की अव्वल शर्त इखलास हे, के सिर्फ अल्लाह की रजा के लिए नसीहत करे, अपने नफ़्स को खुश करने के लिए नसीहत न करे, और उसका मे’यार ये हे के एन नसीहत के वक़्त भी ये शख्स मुख़ातब को अपने से अफ़्ज़ल समजे।
(३) दुसरों की नसीहत के लिए शफ़क़त-हमदर्दी भी शर्त हे।
(४) तब्लीग़ के वक़्त खुद नफ़्से तब्लीग़ को मतलूब-मक़सद समजे, फाईदा होने और नतीज़े को मक़सूद न समजे, के वो गैर इख़्तियारी हे।
(५) वाज़-बयान में किसी का नाम लेकर न होना चाहिये, बल्कि खिताब-सुनना आम होना चाहिये।
(६) वाइज़-बयान करनेवाले ( के लिए मुनासिब हे के ) महज़ तब्लीग़ के लिए हो, के अहकाम की तब्लीग़ करे और उसको हदिया लेने से बिलकुल मना कर दिया जाए, जब वाइज़ बे गरज़ होगा उसका मुख़ातब पर बड़ा असर पडेगा।
📗महमूदुल ऐहसान सफा २३९
و الله اعلم بالصواب
✍🏻मुफ़्ती इमरान इस्माइल मेमन
🕌उस्ताज़े दारुल उलूम रामपुरा, सूरत, गुजरात, इंडिया.
تبلیغ کے شرائط و آداب
⭕آج کا سوال نمبر ۳۲۱۸⭕
آج کل بعض لوگ تبلیغ کرنے میں اس شرائط و آداب کا لحاظ نہیں کرتے ہیں اس لئے بعض مرتبہ فائدے کے بجائے نقصان ہوتا ہے اور ثواب کے بجائے گناہ ہوتا ہے. لھاذا تبلیغ کے شرائط و آداب بتانے کی گذارش
جواب
حامدا ومصلیا ومسلما
تبلیغ کے آداب و شرائط
امر بالمعروف کی تبلیغ کا حکم الاطلاق نہیں ہے بلکہ اس کے لیے ظوابط اور طریقے مقرر ہیں ایک قسم اصول کی تبلیغ کرنا ہے، اس کے الگ آداب ہے دوسری فروحی مسائل کی تبلیغ ہے اس کے الگ آداب ہیں جو مختصر درج ذیل پیش کیے جاتے ہیں..
۱, اس کام کے متعلق جس کی تبلیغ کرنی ہو شرائط کا پورا حکم معلوم ہو،
۲, امر بالمعروف کی اول شرائط اخلاص ہے کہ صرف اللہ کی رضا کے لئے نصیحت کرے اپنے نفس کو خوش کرنے کے لئے نصیحت نہ کرے اور اس کا معیار یہ ہے کہ نصیحت کے وقت بھی یہ شخص مخاطب کو اپنے سے افضل سمجھے،
۳, دوسروں کی نصیحت کے لئے شفقت بھی شرط ہے،
۴, تبلیغ کے وقت خود نفس تبلیغ کو مطلوب سمجھے فائدہ ہونے اور نتیجے کو مقصود نہ سمجھے کہ وہ غیر اختیاری ہے،
۵, وعظ/ بیان میں کسی کا نام لے کر نہ ہونا چاہیے بلکہ خطاب عام ہونا چاہیے،
۶ واعظ کرنے والے کے لئے مناسب ہے کہ محض تبلیغ کے لیے ہو کہ احکام کی تبلیغ کرے، اور اس کو ہدایہ لینے سے بالکل منع کر دیا جائے جب واعظ بے غرض ہو گا اس کا مخاطب پر بڑا اثر پڑے گا،
📙 محمود الاحسان صفحہ ۲۳۹
واللہ اعلم بالصواب
✍🏻مفتی عمران اسماعیل میمن حنفی
🕌استاذ دار العلوم رام پورا سورت گجرات ھند
Tableeg Ke Sharaait Wa Aadab
⭕AAJ KA SAWAL NI.3223⭕
Aaj kal baz log Tableeg karne me us sharait aur aadab ka lihaz nahi karte hai isliye baz martaba faida ke bajaye nuqsan hota hai aur sawab ke bajaye gunah hota hai.isliye us ke sharait batane ki guzarish
🔵JAWAB🔵
حامدا و مصلیا مسلما
Tabligh k aadab v sharait :
Amra Bil ma’ruf-Achhai ki tableeg ka hukam alal-itlaq-Aam nahi he, balke uske liye zavabit ( va qaaide ) aur tareeqe muqarrar he, ek qisam, usul ki tabligh karna he, uske alag aabad he, dusri furuua-Masail ki tabligh he, uske alag aadab he (aur vo ye he ke )
(7) majma e aam me kisi shakhsh ki islah na ki jaye, kyun ke usse dusre ko Sharmindagi hoti he, aur us Sharmindagi ka asar ye he ke nasihat karnevale se bugz-Dushmani ho jata he, balke baaz avqat us kaam ko chhodne ke bajaye usme aur zyada pakka ho jata he, kyun ke vo samajta he ke meri rusvai to ho hi gayi he fir me kyun chhodu? Isliye behtar ye he ke ya to khud usko khalvat- akele me le ja kar usse keh de,ya agar usse na keh sake to kisi ese shakhs ko keh de jo ke uski islah kar sake, lekin uske dushman se na kahe, kyun ke dushman se kehne me islah to ho nahi sakti, ha, be izzati hogi.
(8) sakhti aur Gusse ka izhar na ho, balke narmi aur shafqat se amar bil maaruf kare, us par bhi mukhalafat ho to bardasht kare, aur bardashtó⁹ ki taqat na ho to khitabe khas na kare, mahaz khitabe aam par iktifa kare, narmi se kahe, taan aur tahqir ke tour par na kahe.
و الله اعلم بالصواب
📗MAHMOODUL AEHASAN SAFA
✍🏻 Mufti Imran Ismail Memon Hanafi
🕌 Ustaze Darul Uloom,
Rampur Surat, Gujarat, India